Dag 4: Tokyo

25 maart 2023 - Tokyo, Japan

Vandaag hebben we een bezoek gebracht aan Shibuya, waar zich wellicht een van de bekendste en drukste oversteekplaatsen ter wereld bevindt. Hoewel we hadden verwacht dat het er ontzettend druk zou zijn, viel het ons eigenlijk mee. In vergelijking met andere treinstations was het niet veel drukker.

Bij het verlaten van het station loop je langs standbeeld van de legendarische hond Hachikō. Het verhaal van deze trouwe viervoeter, die zijn baasje altijd naar het treinstation bracht en daar trouw op hem bleef wachten, zelfs nadat zijn baasje was overleden zullen sommigen wellicht herkennen. Het verhaal van deze onvoorwaardelijke liefde tussen mens en dier is namelijk verfilmd in ‘Hachi’.

75BE1C28-14D7-46D7-8B84-7C86BC8026FE

Na een paar keer oversteken en het zoeken naar de beste plekken om foto's te maken van de kruising, zijn we als eerste naar het Hikarie gebouw gegaan. Hier kon je voor slechts ¥990 (€6.90) onbeperkt snacks en drankjes pakken voor een bepaalde tijd. Vanaf de 11e verdieping hadden we een uitzicht over de kruising, hoewel de verbouwingen rondom het station en de kruising wel een beetje het uitzicht verpestte.

Na ons bezoek aan Shibuya zijn we doorgelopen naar de Meji Shrine. Ondanks de drukte was het nog steeds een indrukwekkende ervaring, maar foto’s maken ging lastig. Deze drukte was Colin niet gewend bij tempels, aangezien de tempels in Korea tijdens corona bijna leeg waren.

BFF0E6C4-EC5E-468E-86BC-440DDDD2B58C

We hebben verschillende bruiloften gezien en bewonderd hoe schattig 2 kleine meisjes eruitzagen in hun traditionele Japanse kleding. Op de weg naar buiten een Dango gehaald, een soort rijstballen met sojasaus. Daarna zijn we teruggereisd naar het hotel om even bij te komen, voordat we weer terugkeerden naar Akihabara.

70C8F3A8-DCA8-4957-A5DF-7260AEB18861

In Akihabara hebben we wat winkeltjes bezocht, maar we hebben niets gekocht. De smalle winkeltjes maken het moeilijk om de winkels in te gaan met meerdere mensen en rustig rond te kijken. Scheelt ons weer geld!

Voor het avondeten zijn we vandaag eens naar de Domino's gegaan. Ik koos voor een vleespizza en Colin bestelde een Quattro pizza. Geen idee wat daarop zat, maar die man eet alles!