Dag 8: Hiroshima

29 maart 2023 - Hiroshima, Japan

Vandaag hebben we de hele dag besteed aan het verkennen van Hiroshima, waarbij we alles te voet hebben gedaan, omdat ons hotel gunstig gelegen was ten opzichte van alle bezienswaardigheden.

Onze eerste stop was bij Hiroshima Castle, een reconstructie van het originele kasteel dat in 1590 werd gebouwd en tijdens de atoombom van 1945 verwoest werd. Om bij het kasteel te komen, wandel je door een parkje met enkele prachtige cherry blossom-bomen, waarvan sommige nog in de knop zaten. Nadat we het kasteel hadden bereikt, betaalden we een kleine toegangsprijs om het kasteel en het bijbehorende museum te bezichtigen.

Na het maken van enkele mooie foto's van het kasteel vanuit het park, besloten we er een stukje omheen te lopen, zodat we vanaf een afstandje konden genieten van het uitzicht zonder de drukte van de mensen op de voorgrond.

Na ons bezoek aan het Hiroshima Castle, wandelden we naar de Atomic Bomb Dome. Het is verbazingwekkend dat dit gebouw als een van de weinige de atoomexplosie heeft doorstaan omdat de explosie vrijwel direct boven het gebouw plaatsvond. Het was heel indrukwekkend om een groot deel van het gebouw nog overeind te zien staan, met zichtbaar kapotte stukken metaal en beton.

Vanaf de Atomic Bomb Dome staken we de brug over naar het Peace Park. Dit is een plek waar veel monumenten en gedenktekens zijn opgericht ter nagedachtenis aan de slachtoffers van de atoomaanval.

Hierna zijn we doorgelopen naar de Shukkei-en tuinen. De tuin is ontworpen rond een centrale vijver vol nishikigoi (koi) en schildpadjes en heeft verschillende paden die door de tuin slingeren, langs rotsen, heuveltjes, watervalletjes en bruggetjes.
Wij hebben hier ook weer kunnen genieten van de kersenbloesem die vol in bloei staan hier.

1. Voss:
    13 april 2023
    Leuk geschreven en mooie reis. Het gaat niet verder, ik dacht dat jullie 29 dagen op reis gingen. Volgt er nog meer?