Dag 5: Tokyo

27 maart 2023 - Tokyo, Japan

Vandaag was wederom een regenachtige dag en natuurlijk hadden we alles gepland in de buitenlucht.

We begonnen onze dag met een wandeling naar het Imperial Palace van Tokyo. We dachten dat we het paleis konden bezichtigen, maar het was niet toegankelijk omdat blijkbaar de keizer van Japan daar nog gewoon woont met zijn gezin. Die waarderen het vast niet als wij met onze camera’s naar binnen wandelen 😉. We konden wel een rondje lopen in de tuinen, maar er waren geen interessante bezienswaardigheden en alle zijpaden waren afgesloten. Het was dus lastig om foto's te maken omdat er weinig te zien was.

Daarna zijn we doorgereisd naar Shinjuku Gyoen, een groot park in de wijk Shinjuku in Tokyo met honderden Sakura-bomen, maar met minder drukte dan in Ueno Park. We moesten nog steeds zoeken naar lege plekjes, maar het was makkelijker dan onze eerste poging in Ueno. We hebben ruim 3 uur rondgelopen om alle verschillende soorten landschappen te bewonderen. Van de riviertjes, Japanse tuinen tot de open grasvelden vol Sakura-bomen. Toen onze voeten vermoeid raakten na zoveel wandelen, besloten we terug te gaan naar ons hotel. Uiteraard eerst wat gegeten voordat we begonnen met het bewerken van wat foto's en het schrijven van dit verhaal om te delen met het thuisfront (en natuurlijk als leuke herinnering voor onszelf).

Morgen gaan we naar de Tokyo Skytree, een toren met 2 platforms op 350 en 450 meter hoogte. We hebben onze tickets voor morgen gekocht, omdat het weer beter zou moeten zijn. Dus fingers crossed voor een betere dag qua weer. We genieten sowieso van iedere dag, weer of geen weer!