Dag 6: Tokyo

27 maart 2023 - Tokyo, Japan

Na de Skytree zijn we 1 halte verder naar de Sensō-ji tempel gegaan. Dit is de oudste tempel van Tokyo, de bouw hiervan is in het jaar 645 afgerond. Een deel van de gebouwen is verwoest in de oorlog en dus later gereconstrueerd. Gek om te zien is dat het de oudste tempel is, maar zowel voor de tempel liggen allemaal winkeltjes en zelfs in de tempel zijn winkeltjes te vinden.

Aangezien het vandaag gigantisch druk was, willen we aan het einde van de reis nog een keer heel vroeg in de ochtend terug, want het is gewoon niet mogelijk om foto’s te maken zonder minimaal 100 mensen op je foto. Dit is wel jammer, maar geeft je meer tijd om daadwerkelijk van de mooie omgeving te genieten. Iets waar we lang naar hebben uitgekeken.

Morgen vertrekken we vanuit Tokyo naar Hiroshima. We hebben onze treinpassen opgehaald en alvast de tickets gehaald voor de reis. We hebben 1e klas tickets geboekt, zo dachten we altijd verzekerd te zijn van stoelen maar deze waren voor de ochtend/begin middag reizen al volgeboekt. Dus we vertrekken wat later in de middag.