Dag 7: Reis naar Hiroshima

29 maart 2023 - Hiroshima, Japan

Vandaag stond er een reisdag op het programma; we gingen van Tokyo naar Hiroshima. Gelukkig hadden we gisteren onze tickets al opgehaald, dus hoefden we ons alleen nog maar zorgen te maken om het op tijd zijn en het meenemen van al onze bagage.

Tijdens het inpakken van onze koffers kwamen we erachter dat de rits van mijn koffer kapot was. Gelukkig kon de koffer nog wel dicht met behulp van de andere rits, maar op slot doen was niet meer mogelijk. We besloten de koffer dan maar in te pakken en de band strak eromheen te doen en zo te vertrekken. Echter, toen we aankwamen in Hiroshima en onderweg waren naar ons hotel, viel er ook nog eens wieltje van mijn koffer. Dit merkten we alleen maar op doordat Colin erop ging staan. Gelukkig hadden we al jaren een reisverzekering afgesloten via de ING, maar deze is alleen telefonisch bereikbaar voor verzekeringen. Nog even bedenken wat nu dus handig is.

Vandaag was verder een chille reisdag! We hadden van tevoren besloten om eersteklas tickets (green class) te boeken voor onze treinreis en dat was een goede keuze. Wat een ruimte en comfort hadden we in de trein! We reden met de hogesnelheidstrein, oftewel de beroemde Shinkansen, die ons in slechts 4 uur ongeveer 800 kilometer naar het zuidwesten bracht 🚅

Na een moeizame wandeling (3 wieltjes rollen toch minder fijn dan 4 wielen), kwamen we aan bij het hotel. Het Royal Park Hotel ligt direct aan de Kyobashi River en onze kamer op de 13e verdieping geeft ons dus een super uitzicht.
Nog een pluspunt van dit hotel is dat we een wat grotere kamer en een groter (maar vooral zachter) bed hebben. Dat wordt dus hopelijk eens een nacht zonder rugpijn en pijn in de heupen.
Slaap lekker vanuit Hiroshima!